

YETİŞKİNLERİÇİN COVİD-19 KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMELER
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM ve REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN HAZIRLANAN "PANDEMİDE PSİKOLOJİİK DAYANIKLILIK"
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM ve REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN HAZIRLANAN "PANDEMİDE PSİKOLOJİİK DAYANIKLILIK"
YETİŞKİNLERİÇİN COVİD-19 KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMELER
Zorlu yaşam olayları karşısında çeşitli stres tepkileri göstermemiz beklendik bir durumdur. Özellikle tüm dünyada yaşanan koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle kendimiz, ailemiz, sevdiklerimiz, toplu-mumuz ve diğer insanlar için endişe, kaygı, panik ve korku yaşamamız olağandır. Hastalığa yakalanma riski altında olmak, virüs salgınının ne zaman son bulacağını tam olarak bilememek, salgın sürecinde yaşa-nabilecek sosyal ve ekonomik zorluklara yönelik belirsizlik yaşamak ve en önemlisi kendimizi ve ailemizi bu süreçte nasıl koruyacağımıza yönelik endişelerimiz ister istemez yoğun stres ve kaygı yaşamamıza neden olabilmektedir.
Genel olarak travmatik stres belirtileri, korkutucu ya da zarar verici olaylar karşısında insanların gösterdikleri tepkiler için kullanılır. Zorlu yaşam olayı, kişinin kendi başına gelebilir, kişi bir başkasının yaşadık-larına şahit olabilir ya da bir başkasının yaşadıklarını duymuş olabilir. Bu üç durumda da kişilerin derinden etkilenmesi, yoğun stres ve kay-gı belirtileri göstermesi normaldir.
Bu tür tepkiler "anormal bir olaya verilen normal tepkiler" olarak ta-nımlanır. Ortaya çıkan stres tepkilerinin şiddeti ve yoğunluğu kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bu tepkileri yaşamanız sizin "zayıf" bir in-san olduğunuz anlamına gelmez. Aşağıda zorlu yaşam olayları kar-şısında bireylerde görülebilecek ortak stres tepkileri sunulmaktadır.
YETİŞKİNLERİÇİN COVİD-19 KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMELER