Şiddet gerek şiddet uygulayanlar , gerek şiddete tanık olanlar, gerekse kurbanlar üzerinde olumsuz etkiye sahiptir.
Bu nedenle çocuklara şiddet yerine alternatif yollar kullanmayı ve şiddete boyun eğmemeyi öğretmek oldukça önemlidir.
Okulumuzda gözlemlediğimiz ve velilerden aldığımız veriler doğrultusunda ;
• öğrencilerin birbirine kullandığı hakaret ifadeleri,
• engellemeler karşısında doğru davranışların yapılmaması,
• şiddet içeren saldırganlıklar,
• fiziksel üstünlüklerin saldırganca kullanılmasından dolayı öfke yönetimi grup rehberlik çalışmaları planlanmış, 6'şar oturumdan oluşan 4 grup ( 32 öğrenci) öğrenciye uygulanmıştır. Oturumlarda ;
• duyguları tanıma ,fark etme ve ifade etme ,
• öfke duygusunun tanımı ve ipuçları,
• empati ,
• gevşeme egzersizleri gibi konular işlenmiştir. Yapılan çalışmalarda alınan geribildirimlerde ,
çalışmaya katılan öğrencilerin öfke yönetimi ile ilgili farkındalık kazandıkları, anlaşmazlıkları çözme konusunda daha yapıcı yöntemlere başvurmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir.