

ÇOCUKLAR İÇİN COVİD-19 KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMELER
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM ve REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN HAZIRLANAN "PANDEMİDE PSİKOLOJİİK DAYANIKLILIK"
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM ve REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN HAZIRLANAN "PANDEMİDE PSİKOLOJİİK DAYANIKLILIK"
Zorlu yaşam olayları karşısında çocukların stres ve kaygı tepkileri gös-termesi beklendik bir durumdur. Özellikle tüm dünyada yaşanan ko-ronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle çocuk ve ergenlerin kendileri, aileleri, arkadaşları, sevdikleri ve yakınları için endişe, kaygı, panik ve korku yaşaması oldukça olağandır.
Bu süreçte çocuk ve ergenler, medya, sosyal medya ya da internet üzerinden bulaşıcı hastalık salgını ile ilgili haberleri izlemekte, tartış-malara kulak misafiri olmakta, alınan önlemleri gözlemlemekte ve ev içindeki değişikliklere tanık olmaktadırlar. Dolayısıyla çocuklar da ye-tişkinler gibi stres, endişe, korku, şaşkınlık ve üzüntü hissedebilirler. Salgının gerçekleştiği yerden uzakta yaşıyor olsalar bile ya da has-talanma riskleri hiç yoksa bile çocuklarda stres, kaygı ve hatta panik ortaya çıkabilir.
Gelişimsel özelliklerine bağlı olarak çocuklar kaygı ve strese yetişkin-lerden farklı tepkiler verebilirler. Bilişsel (zihinsel) gelişimlerinin de-vam etmesi, duygularını yönetmeyi tam anlamıyla henüz bilmemele-ri, duygularını söze dökme konusundaki sınırlılıklar ya da yaşıtlarından farklı algılanma konusunda duyarlı olmaları nedeniyle çocuklar, ya-şadıkları kaygı ve stresi farklı şekillerde yansıtabilirler. Bu nedenle ye-tişkinler, çocuk ve ergenlerin ne zaman yardıma ihtiyaçları olduğunu anlamakta zorlanabilirler. Aşağıda zorlu yaşam olayları karşısında ço-cuk ve ergenlerde görülebilecek ortak stres tepkileri sunulmaktadır.
ÇOCUKLAR İÇİN COVİD-19 KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMELER